Autor Wątek: V Gen , Hamulec ręczny , postojowy  (Przeczytany 211 razy)

Offline Ferguson

  • Global Moderator
  • I. Gen Babcia Grand
  • *****
  • Wiadomości: 2518
  • Reputacja: +4/-0
  • Chrysler Grand Voyager V Gen 2,8 CRD Limited 0'8
V Gen , Hamulec ręczny , postojowy
« dnia: Maj 14, 2019, 01:49:41 am »
Witam .
Jako że zbliża mi się co roczny przegląd rejestracyjny ,trzeba się troszkę przygotować ...
Więc zająłem się ręcznym bo jakiś słaby .. i okazało sie że po mimo iż za każdym razem gdy parkuje zaciągam ręczny , by linki pracowały i dzięki temu miał być sprawny  ... a tu  :-\ , okazało się że ,takie sprawne , jedną tą dłuższą  musiałem obciąć przy zacisku , nie do ruszenia ,obie do wymiany są ogólnie trzy , ale końcowe dwie wymiana tylko i wyłącznie ,nowe już w drodze.
Założone jako nowe w czerwcu 2016 r  teraz ponad 100 000 km przebiegu, przy zakładaniu chciałem wpuścić w nie trochę tłustego ,ale znawcy odradzali mi bo teraz tak się nie robi ,bo linki w otulinie itp., i efekt mam .
Teraz zrobię z nowymi  po swojemu ,wpuszczę w pancerz tłuszczu przed założeniem , nie robiłem teraz zdjęć ,ale jak będę wymieniał zrobię takowe.

Tu rysunek poglądowy jak to wygląda w V Genie :



Numery katalogowe :
1.     4721493AE  (krótka)
2.     4721494AE  (długa)




Pozdrawiam Ferguson.
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2019, 02:00:00 am wysłana przez Ferguson »
V Gen
Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD Limited 0'8






Offline Ferguson

  • Global Moderator
  • I. Gen Babcia Grand
  • *****
  • Wiadomości: 2518
  • Reputacja: +4/-0
  • Chrysler Grand Voyager V Gen 2,8 CRD Limited 0'8
Odp: V Gen , Hamulec ręczny , postojowy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2019, 08:30:22 am »
Zmodernizowałem trochę ten układ ,pozbywając się całkowicie ostatniego uchwytu podtrzymującego linkę, tuż przed zaciskiem ,on nadawał niby właściwe ułożenie linki ,ale też kaleczy pancerz linki ,przy wcześniejszej wymianie starych linek też zauważyłem uszkodzenie zewnętrznego pancerza , teraz też to samo  :-\,to usunąłem po obu stronach ten element . A przewód czujnika ABS który był mocowany w tym uchwycie ,zamocowałem na opaskę bezpośrednio do tylnej belki , nawet lepsze ułożenie przewodu teraz jest .

Nie mówiąc już o tym że od razu auto lżejsze ;D ;D




Pozdrawiam Ferguson .
V Gen
Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD Limited 0'8






Offline Ferguson

  • Global Moderator
  • I. Gen Babcia Grand
  • *****
  • Wiadomości: 2518
  • Reputacja: +4/-0
  • Chrysler Grand Voyager V Gen 2,8 CRD Limited 0'8
Odp: V Gen , Hamulec ręczny , postojowy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 28, 2019, 03:28:03 pm »
Witam.
Nowe linki hamulcowe dotarły ,wymiana nie jest skomplikowana ,ale trzeba dostać się od spodu ,ponieważ dłuższa linka jet przykręcana do tylnej belki na dwie śruby.
Większym problemem jest wyjecie starych ,na końcówce pancerza , na obu końcach są takie jakby zatrzaski ,które po wsunięciu końcówek linki w otwory rozszerzając się zapobiegają się jej wysunięciu z otworów . Należy je podważyć rozszerzając i zsunąć z pancerza przed wymontowaniem , to bardzo ułatwi demontaż i przyspieszy wymianę .
Niestety nie zrobiłem zdjęć z wymiany .
Pozdrawiam Ferguson.
V Gen
Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD Limited 0'8






Offline Gucjusz

  • Dodge Grand Caravan 3.8 2005r
  • Administrator
  • IV. Gen Żaba Grand
  • *
  • Wiadomości: 673
  • Reputacja: +4/-0
Odp: V Gen , Hamulec ręczny , postojowy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2019, 01:11:04 pm »
Ferguson a jakaś regulacja jest bo od spodu niema, czy tylko samoregulator na pedale???

Offline Ferguson

  • Global Moderator
  • I. Gen Babcia Grand
  • *****
  • Wiadomości: 2518
  • Reputacja: +4/-0
  • Chrysler Grand Voyager V Gen 2,8 CRD Limited 0'8
Odp: V Gen , Hamulec ręczny , postojowy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2019, 10:00:56 pm »
Ferguson a jakaś regulacja jest bo od spodu niema, czy tylko samoregulator na pedale???
Witam.
Tu regulacji manualnej, takiej że kręcisz i regulujesz nie ma...
Sprawą odpowiedniego naciągu linek a co za tym idzie luzu, zajmuje się mechanizm dźwigni hamulca ręcznego, jest tam taka sprężyna, co wystrzeli jak grzebiemy w mechanizmie, ci co już grzebali to wiedza o co chodzi, potem trudno ją spowrotem naciągnąć. I to właśnie ona zajmuje się odpowiednim naciagiem linek i ich luzem.
Pozdrawiam Ferguson.
V Gen
Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD Limited 0'8